Wzmocnij odporność organizmu

Senność, uczucie ciągłego zmęczenia i pogorszony nastrój należą do oznak jesienno-zimowego osłabienia organizmu. Kiedy nasze ciało jest słabsze, wzrasta ryzyko sezonowych chorób jak przeziębienie i grypa. Na szczęście, istnieją naturalne sposoby, aby podnieść odporność i cieszyć się dobrym zdrowiem podczas zimnych miesięcy. Warto korzystać ze znanych od lat, naturalnych sposobów na podniesienie odporności. Do pokarmów, które warto spożywać szczególnie zimą należy cytryna. Jest pełna antyoksydantów i witaminy C. Podczas chłodnego, zimowego poranka warto sięgnąć po szklankę ciepłej wody z cytryną i imbirem.

Cytryna i imbir

Ciepła woda z cytryną , imbirem i miodem to doskonały zimowy napój. Warto również dodawać sok z cytryny do sałatek i sosów, by podnieść ich wartość odżywczą czy zetrzeć trochę imbiru i dodać go do zimowych potraw.

Witamina A

Witamina A jest niezbędna dla utrzymania zdrowej skóry. Oznaki przemęczenia mogą pojawiać się również na naszej skórze, która traci blask i staje się sucha. To z kolei sprawia, że czujemy się jeszcze gorzej. Do listy zakupów należy zimą dopisać słodkie ziemniaki. Są niezwykle bogate w beta-karoten, który przekształca się w witaminę A. Spróbuj przyrządzić curry z dodatkiem słodkich ziemniaków i ciecierzycy, aby rozgrzać organizm i na dobrych kilka godzin zaspokoić głód.

Czosnek

Zdecydowanie warto dodawać czosnek do wieczornych posiłków. Czosnek zawiera niezwykle istotny składnik – allicynę – która wzmacnia odporność i tym samym wspiera walkę z sezonowymi przeziębieniami. Czosnek stanowi doskonały dodatek do sałatek, sosów makaronów, pieczonych ziemniaków i wszystkich dań wymagających przyprawienia. Doskonale wzmacnia smak większości potraw. Do stworzenia szybkiego, smacznego i przede wszystkim zdrowego sosu do spaghetti wystarczy puszka pomidorów, podsmażona na oliwie cebula i dwa ząbki czosnku. Zimą warto dodać kilka goździków, aby zyskać wyjątkowy, sezonowy smak.

Kurkuma

Kurkuma to jedna z najzdrowszych przypraw. Zapewnia wiele właściwości odżywczych. Zawarte w niej fito-związki działają jako przeciwutleniacze, poprawiają krążenie, chronią mózg i wspomagają działanie wątroby. Kurkuma jest powszechnie używana do przyrządzenia curry, ale można ją dodawać również do jajecznicy, warzyw czy smoothies, aby wzbogacić ich wartość odżywczą. Stosowanie kurkumy w połączeniu z czarnym pieprzem znacząco zwiększa jej wchłanianie w jelitach.

Cynamon

Jeśli uwielbiasz smak cynamonu w świątecznych przyprawach, z pewnością ucieszy Cię fakt, że pomaga on w krążeniu i ustabilizowaniu poziomu cukru we krwi. Warto dodawać cynamon do słodkich i wytrawnych potrwał przez cały rok. Dorzuć szczyptę cynamonu do owsianki lub wymieszaj z solą i dodaj do pieczonych frytek ze słodkich ziemniaków, aby uzyskać pyszny smak i dodatkowo wzmocnić organizm.

Minerały i pierwiastki śladowe

Minerały i pierwiastki śladowe są niezbędne do zachowania zdrowych komórek organizmu. Zimą szczególnie warto wspomagać się zestawem 78 minerałów i pierwiastków śladowych w całkowicie naturalnej formie, które zapewnia Plazma Morska Quinton.