Zdrowy styl życia oznacza trochę co innego dla każdego z nas, ale ogólnie rzecz biorąc sprowadza się do równowagi.

Pierwszą rzeczą jest odpowiednie odżywienie ciała, a zatem wszystkich komórek organizmu. Tylko odpowiednia podaż minerałów i pierwiastków śladowych może sprawić, że Twoje zdrowie znajdzie się na optymalnym poziomie. Zdrowy styl życia oznacza również włączenie dawki sportu i aktywności fizycznej do codziennej rutyny. Poszukaj rodzaju aktywności fizycznej, która będzie dla Ciebie odpowiednia i sprawi Ci przyjemność. Najważniejsze, żeby wykonywana aktywność fizyczna była dla Ciebie naturalna. Nie zmuszaj się do ciężkich sesji na siłowni, jeśli zwyczajnie czujesz, że nie są dla Ciebie. Zamiast tego pójdź na energetyczny spacer lub basen. Eksperymentuj, a na pewno znajdziesz taką formę aktywności, którą będziesz z radością wykonywać. Oprócz poprawy siły i równowagi, ćwiczenia są również korzystne dla zdrowia psychicznego, zdrowia serca, utrzymania lub obniżenia wagi i poprawy trawienia. Włączenie szeregu różnych rodzajów ćwiczeń jest korzystne dla zrównoważenia Twojej energii i utrzymania motywacji.

Zastanawiasz się pewnie jaka dieta jest najzdrowsza?

Na pewno natknąłeś się na masę artykułów i książek obiecujących najzdrowszą i najskuteczniejszą na świecie dietę. Niestety, w rzeczywistości idealna dieta nie istnieje. Właściwa dieta dla Ciebie może znacznie różnić się od idealnej diety dla Twojego przyjaciela. Wynika to z faktu, że każde ciało jest inne, a w związku z tym ma nieco inne potrzeby. Niektóre osoby nie tolerują nabiału, podczas gdy inne nie są w stanie strawić cebuli. Ważne, żeby znaleźć takie produkty, dzięki którym będziesz czuć się w pełni sił. Nie ma również sensu zmuszać się do jedzenia rzeczy, które zwyczajnie nam nie smakują lub po których nie czujemy się najlepiej.

Wiele badań sugeruje, że najskuteczniejsza dla zdrowia okazuje się być dieta śródziemnomorska. Pomaga w utrzymaniu zdrowego BMI, poprawia zdrowie serca, wpływa pozytywnie na samopoczucie i zmniejsza ryzyko wystąpienia chorób.

Dieta śródziemnomorska

Obejmuje duży wybór owoców i warzyw. Różnorodność owoców i warzyw umożliwia produkcję dobrych bakterii w jelicie i pomaga zwiększyć spożycie szerokiego zakresu składników odżywczych, w tym polifenoli, witamin i minerałów. Pomaga to w uczuciu sytości, poprawia trawienie i wiele innych ważnych procesów w ciele. Dieta śródziemnomorska obejmuje również zdrowe tłuszcze, takie jak oliwa z oliwek z pierwszego tłoczenia, nasiona i niesolone orzechy. Te zdrowe tłuszcze są bogate w omega 3, zastępując mniej zdrowe tłuszcze, np. znajdujące się w przetworzonej żywności o wysokiej zawartości kwasów omega 6. Jest to korzystne ze względu na zamianę efektów zapalnych na przeciwzapalne, które są spowodowane wysokim spożyciem kwasów omega 6. Dieta śródziemnomorska obejmuje również umiarkowane spożycie ryb, mięsa i nabiału. Czerwone mięso nie powinno być jednak spożywane częściej niż dwa razy w tygodniu. Te źródła białka dodane do posiłku powinny zastąpić przetworzone produkty spożywcze takie jak salami i szynka, które zawierają związki rakotwórcze. Chude źródła białka są ważne dla wzrostu i naprawy organizmu, a także wspomagają uczucie sytości po posiłku. Tłuste ryby, takie jak łosoś i makrela, zawierają również omega 3 i witaminę D, które mają ważne korzyści zdrowotne.

Dobry sen

Oprócz zdrowego odżywiania i ćwiczeń, twój sen jest również ważny dla optymalnego zdrowia. Przespanie przynajmniej 8 godzin każdej nocy pomoże Ci poczuć się naenergetyzowanym, poprawi Twój nastrój, a także wpłynie pozytywnie na stan skóry, wydajność i koncentrację, które przyczynią się do zdrowych wyborów żywieniowych w ciągu dnia. Udowodniono, że magnez wspomaga sen, ponieważ pomaga w rozluźnieniu mięśni. Zielone warzywa liściaste i orzechy stanowią doskonałe źródło magnezu.

Pamiętaj, żeby każdego dnia poświęcić trochę czasu sobie i skupić się na wykonywaniu rzeczy, które sprawiają Ci przyjemność. Dzięki temu będziesz mógł się odstresować i mieć lepszą kontrolę nad wszystkimi dziedzinami życia. Chociaż ważne jest, aby wprowadzić w życie powyższe wytyczne, istotne jest również zachowanie równowagi pomiędzy tym co zdrowe, a przyjemne. Dlatego nie obwiniaj się, jeśli zjesz pizzę ze znajomymi lub kawałek tortu w urodziny. Zachowanie balansu i równowagi okazuje się być najzdrowszym rozwiązaniem, jeśli zależy Ci na długotrwałym zdrowiu zarówno fizycznym, jak i psychicznym.