relaciones-minerales

Poznaj potrzeby swojego organizmu

Każdy na pewno słyszał powiedzenie ‚jesteś tym, co jesz’. Ale tak naprawdę niewielu z nas zdaje sobie sprawę z powagi tego stwierdzenia. Zastanówmy się, co właściwie oznacza. Spróbujemy wyjaśnić je na podstawie obserwacji wpływu niektórych pokarmów na nasz organizm. Jedzenie wysyła do ciała informację, co jest dobre, a co złe do zjedzenia. Pożywienie zawiera składniki, które mogą działać korzystnie lub negatywnie na organizm. Każdy z nas reaguje na konkretny rodzaj pokarmu indywidualnie, ale badania pokazują, że jeżeli odżywiasz się właściwie, Twoje ciało podziękuje Ci za to działając prawidłowo. Zaobserwujesz pozytywne efekty, które w znacznym stopniu przerosną negatywy. Kluczem do prawidłowego funkcjonowania organizmu jest dowiedzenie się, na jaki rodzaj jedzenia organizm reaguje dobrze, a co sprawia, że czujemy się zwyczajnie źle. Nie istnieje żadna magiczna dieta, która sprawdziłaby się jednakowo dobrze w przypadku każdego z nas. Najważniejsze jest obserwowanie swoich potrzeb.

Produkty roślinne

Kolorowe, jasne i bardzo odżywcze. Jedzenie szerokiej gamy produktów pochodzenia roślinnego jest niezwykle korzystne dla naszych organizmów. Produkty roślinne są bogate w składniki odżywcze, zawierają mnóstwo antyoksydantów, polifenoli, witamin i minerałów. Jedzenie dużej ilości różnorodnych produktów roślinnych do których zaliczają się: warzywa, owoce, orzechy, pestki, nasiona, warzywa strączkowe i pełnoziarniste zboża, ma niezwykle korzystny wpływ na nasz organizm.

Białko

Białko jest ważne w codziennej diecie. Odgrywa ważną rolę w utrzymaniu i naprawie komórek, jest również dobrym źródłem energii. Chociaż spożycie białka jest dla nas korzystne, niezwykle ważne jest skąd pochodzi. Istotny jest rodzaj białka, który spożywamy. Dobrym rozwiązaniem jest wybór wysokiej jakości, chudych źródeł białka. Są bardziej pożywne i korzystne dla naszego zdrowia. Dobre źródła białka obejmują: wysokiej jakości mięso, jajka z chowu na wolnym wybiegu, ryby. Nie należy zapominać, że najważniejszym źródłem białka są produkty roślinne jak: soczewica, fasola, sezam, komosa ryżowa czy wodorosty.

Witaminy i minerały

Dobry wygląd zewnętrzy jest odzwierciedleniem zdrowia wewnątrz organizmu. Witaminy i minerały są niezbędne dla skóry. Witamina A i witamina E są nazywane witaminami młodości, ponieważ odpowiadają za zdrową, młodzieńczą  i promienną skórę. Cynk, siarka i selen to trzy minerały, które są niezwykle korzystne dla naszej skóry. Selen działa z witaminą E jako przeciwutleniacz w celu zwalczania szkód jakie wyrządzają w organizmie tak zwane wolne rodniki. Cynk pomaga w szybszym gojeniu się ran i pomaga na uszkodzenia skóry. Cynk jest niezwykle korzystny dla osób cierpiących na trądzik. Siarka pomaga walczyć z bakteriami, co może pomóc w zmniejszeniu porów, a także pomaga zwalczać trądzik.

Najważniejsze jest odpowiednie odżywienie na poziomie komórkowym. Tylko optymalnie działające komórki sprawią, że Twoje ciało będzie funkcjonowało prawidłowo. Wsłuchiwanie się w potrzeby naszego organizmu i zaopatrywanie go w niezbędne składniki odżywcze gwarantuje lepsze zdrowie i co za tym idzie – świetny wygląd. Jeżeli chcesz wyglądać i czuć się dobrze, pamiętaj aby wyposażyć swoje ciało w niezbędne minerały i pierwiastki śladowe.